Zapraszamy do udziału w Konferencji Naukowo-Technicznej KONSTRUKCJE SPRĘŻONE KS2024.

Edit 22.12.2023 r.: Komitet Organizacyjny Konferencji Naukowo-Technicznej Konstrukcje Sprężone KS2024 informuje o zmianie terminu obrad na dni 13-14 maja 2024.
Jednocześnie, prosimy zwrócić uwagę na informację o Warsztatach poświęconych "Dobrym praktykom w projektowaniu konstrukcji sprężonych", które odbędą się 15 maja 2024.

Wszystkie aktualne informacje na temat Konferencji są dostępne w Komunikacie nr 2 oraz na stronie naszego Wydarzenia www.ks2024.pk.edu.pl


Serdecznie zapraszamy do zgłaszania publikacji oraz wzięcia udziału w Konferencji KS2024.

Zapraszamy do udziału w Konferencji Naukowo-Technicznej KONSTRUKCJE SPRĘŻONE KS2024.

Przypominamy, że w dniach 13-14 maja 2024 roku odbędzie się piąta edycja Konferencji Naukowo-Technicznej KS2024, która poświęcona jest  zagadnieniom związanym z projektowaniem i realizacją konstrukcji sprężonych. Miejscem obrad będzie sala konferencyjna "KOTŁOWNIA". Przypominamy również, że w ramach Konferencji odbędą się warsztaty "DOBRE PRAKTYKI W PROJEKTOWANIU KONSTRUKCJI SPRĘŻONYCH", - w dniu 15 maja br.

Szczegółowy program obrad.

Wszystkie aktualne informacje na temat Konferencji są dostępne na stronie naszego Wydarzenia www.ks2024.pk.edu.pl

Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w sesjach Konferencji KS2024,

Z wielką dumą informujemy, że w XIV edycji Programu LIDER organizowanego przez Narodowego Centrum Badań i Rozwoju jednym z zakwalifikowanych do finansowania jest projekt dr. inż. Krzysztofa Adam Ostrowskiego z Katedry Konstrukcji Mostowych Metalowych i Drewnianych pt.: "Łańcuch kompozytowy nieprzewodzący ładunku elektrycznego wraz z systemem kotwienia".

Doktor jest jednym z trzech pracowników Politechniki Krakowskiej, który otrzyma grant w wysokości blisko 1,8 mln na realizację projektów badawczych o dużym wdrożeniowym potencjale. Pan Doktor kwotę wykorzysta na rozwijanie projektu.

Przypomnijmy, lekki i wytrzymały łańcuch kompozytowy, wykorzystujący surowce odpadowe z tworzywa sztucznego, ma się cechować specjalnymi właściwościami – przede wszystkim nie będzie przewodzić ładunku elektrycznego. Dzięki temu w przyszłości może być wykorzystywany do zabezpieczeń w zakładach przemysłowych oraz na szlakach turystycznych w wyżej położnych partiach górskich. Modyfikacja tworzyw sztucznych dodatkami i domieszkami pozwoli uzyskać wzmocniony kompozyt, dzięki czemu powstanie bezpieczny i trwały łańcuch  o optymalnej wytrzymałości mechanicznej i sztywności.

Gratulujemy i życzymy zespołowi dalszych sukcesów!

Źródło:

fot. Krzysztof Ostrowski / archiwum PK

Wydział Inżynierii Lądowej może być dumny z osiągnięcia naszych dwóch naukowczyń.

Na łamach czasopisma Springer Materials and Structures, ukazały się Rekomendacje RILEM dotyczące przeprowadzania badań w kierunku oceny podatności betonu na odpryskiwanie w pożarze.

Pracą, która powstała jako efekt działań komitetu RILEM TC 256-SPF: w ramach prac Work Grup 3.2 – Screening test, kierowała dr hab. inż. Izabela Hager, prof. PK we współpracy z dr inż. Katarzyną Mróz z Katedry Inżynierii Materiałów Budowlanych WIL PK.

W zespole współpracowali ze sobą również eksperci z czołowych jednostek europejskich zajmujących się odpornością ogniową konstrukcji betonowych: CSTB, Lund University, Research Institutes of Sweden (RISE), CERIB France, University of Sheffield, University of Bordeaux, Newcastle University, Politecnico di Milano, University of Edinburgh i inni.

Badania umożliwiające realizację badań zgodnie z rekomendacją są wykonywane w Katedrze Inżynierii Materiałów Budowlanych dzięki systemowi badawczemu jaki powstał w ramach pracy doktorskiej dr inż. Katarzyny Mróz ze środków projektu NCN PRELUDIUM 12 “Influence of restraint of thermal strains on characteristic of concrete spalling in fire”.

Rekomendacja RILEM

Dziś, 25. października 2023 r. podczas uroczystej gali organizowanej przez miesięcznik Builder ogłoszono wyniki Builder Ranking Education For The Future Top 2023.

Wydział Inżynierii Lądowej PK zdobył I miejsce!

We wczesnych godzinach popołudniowych laureatom wręczono certyfikaty. Ranking powstał na podstawie aktywności studentów oraz inicjatyw własnych poszczególnych wydziałów budownictwa w ramach programu edukacyjnego „Builder for the Future”.

Więcej na stronie internetowej Programu B4F.

 

Zdj. Prodziekan WIL PK dr hab. inż. Agnieszka Leśniak, prof. PK i Prezes Zarządu Wydawnictwa Builder Marek Zdziebłowski

 

Tradycyjnie już, w październiku odbyła się Gala Budowlanych, a podczas niej m.in. wręczenie nagród dla Małopolskiego Inżyniera Roku.

Gospodarzem uroczystości był mgr inż. Mirosław Boryczko, przewodniczący MOIIB, a gości zaszczycili swoją obecnością: minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, Jerzy Muzyk, II zastępca prezydenta Krakowa ds. zrównoważonego rozwoju, rektor Politechniki Krakowskiej prof. dr hab. inż. Andrzej Szarata.

Z radością informujemy, rokrocznie wśród laureatów są absolwenci WIL.

W tegorocznej edycji pracownik naszego wydziału otrzymał nagrodę również w kategorii Odznaka Honoris Gratia czyli wyróżnienia nadawanego przez prezydenta Krakowa za szczególne zasługi dla miasta. Otrzymał je dr hab. inż. Filip Pachla, prof. PK, pracownik Katedry Mechaniki Budowli i Materiałów. Profesor przez lata pracował przy krakowskich zabytkach jako projektant i kierownik budowy, aktualnie kieruje projektem laboratoryjnym „Mały Inżynier”, jest członkiem jednej z grup roboczych Europejskiego Stowarzyszenia Inżynierii Sejsmicznej i Polskiej Grupy Inżynierii Sejsmicznej i Parasejsmicznej, jest przewodniczący Koła PZITB, jest wiceprezesem Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa, wreszcie jest laureatem nagród Rektora PK. I są to jedynie nieliczne, wybrane osiągnięcia Pana Profesora.

I oczywiście wielkie gratulacje dla Małopolskich Inżynierów Roku 2022, którzy osiągnęli znaczne sukcesy w ważnych dla regionu i miasta inwestycjach, naszych absolwentów:

  • Krzysztof Migdał, absolwent specjalność drogi, ulice, lotniska WIL PK, aktualnie członek Zarządu spółki Trasa Łagiewnicka i inżynier kontraktu budowy Trasy Łagiewnickiej.
  • Mateusz Gronicz, absolwent specjalność mosty i budowle podziemne kierunku Budownictwo na WIL, od zeszłego roku kierownik budowy odcinka Naprawa – Skomielna (budowa drogi S7 na odcinku Lubień – Rabka-Zdrój).
  • Tomasz Wójcik, również absolwent budownictwa na WIL, dyrektor kontraktu firmy Budimex (budowa obwodnicy Zabierzowa ‎w ciągu drogi ‎krajowej nr 79), ostatnio kierownik budowy przebudowy linii tramwajowej na odcinku Rondo Mogilskie – Al. Jana Pawła II – Plac Centralny.

Cieszymy się, że Wydział „wypuszcza” takich zdolnych, ambitnych ludzi sukcesu.

Gratulacje dla wszystkich wyróżnionych!